Latest news

R.Pļavnieks: Baltijas valstu dzelzceļiem ar kopīgiem spēkiem ir iespēja panākt straujāku nozares attīstību

Latviešu

Šonedēļ, 21.februārī, VAS “Latvijas dzelzceļš” notika trīs Baltijas valstu dzelzceļu un Eiropas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju asociācijas RailNetEurope darba grupas sanāksme, kurā tika aktualizētas Baltijas valstu dzelzceļu attīstībai nozīmīgas tēmas – jaudas pārvaldība,  informācijas tehnoloģiju arhitektūras pamatprincipi, lai īstenotu ES dzelzceļa likumdošanas prasības sistēmu ieviešanā, tostarp jaunās “Jaudas sadales regulas” kontekstā, kā arī iespējamie projektu finansēšanas mehānismi Eiropas datu apmaiņas sistēmu ieviešanai un integrācijai.

Šī darba grupa tika izveidota pēc VAS “Latvijas dzelzceļš” iniciatīvas, lai kopīgi strādātu pie Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa attīstībai nozīmīgiem jautājumiem sistēmu infrastruktūras modernizēšanas, informācijas tehnoloģiju, finansēšanas, dzelzceļa koridoru mārketinga un citās jomās.

LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks: “Šādā kopīgā iniciatīvā apvienojot Baltijas valstu dzelzceļus Eiropas mērogā nozīmīgas organizācijas RailNetEurope ietvaros, mēs aktualizējam specifiski mūsu reģionam nozīmīgu problemātiku ES dzelzceļu tīkla kontekstā. Kopīgiem spēkiem ar pārējām Baltijas valstīm mums ir iespēja panākt lielāku ES institūciju izpratni par Baltijas valstu dzelzceļu izaicinājumiem un iespējām, kā arī virzīt straujāku mūsu dzelzceļu attīstību.”

RailNetEurope ir Eiropas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju asociācija, kas palīdz koordinēt tās biedru starptautisko darbību tādās dzelzceļa jomās kā jaudas, satiksmes, veiktspējas un koridoru pārvaldība, informācijas tehnoloģijas, juridiskie jautājumi un tirgvedība. Tās galvenais uzdevums ir attīstīt dzelzceļa koridoru satiksmi, vienotu un saskaņotu  kustības organizāciju Eiropas ietvaros, kā arī izstrādāt nepieciešamās sistēmas drošai un efektīvai vilcienu kustībai, ņemot vērā tirgus pieprasījumu un ievērojot ES prasības.

Sanāksmē RailNetEurope informācijas un finanšu vadītājs (CIO/CFO) Haralds Raizingers (Harald Reisinger) uzsvēra nepieciešamību trim Baltijas valstīm ciešāk sadarboties jaunu dzelzceļa sistēmu ieviešanā un to integrācijā Eiropas standarta dzelzceļa sistēmās, jo tieši tas ļaus pretendēt uz lielāku ES atbalstu Baltijas valstu plānu īstenošanā.

RailNetEurope darbs tiek organizēts šādās specializētās darba grupās, savukārt būtiskākie lēmumi tiek pieņemti divas reizes gadā notiekošajās Ģenerālās asamblejas sanāksmēs. Pēc LDz ierosmes, nākamo Ģenerālās asamblejas sanāksmi Rīgā, šī gada 16.maijā organizēs VAS “Latvijas dzelzceļš”.