Šogad graudu novākšanas un pārvadāšanas aktīvā sezona sākās augustā, un tā ir ļoti intensīva - pa VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) infrastruktūru augustā un septembrī iekšzemē ir pārvadāti 569 540 tonnu graudaugu. Turklāt ilggadējā LDz pieredze un koordinēta sadarbība ir ļāvusi šī gada deviņos mēnešos iekšzemē pārvadāt lielāko graudaugu apjomu pēdējo desmit gadu laikā.
Tradicionāli graudu kulšanas, novākšanas un pārvadāšanas laiks sākas jūlijā, un šogad intensīvākais graudaugu pārvadāšanas mēnesis bija augusts, kad iekšzemē transportēti 327 540 tonnu graudaugu, savukārt septembrī apjoms bija nedaudz mazāks - 242 000 tonnu. Salīdzinājumā ar 2019. gada augustu un septembri, pārvadājumu apjoms iekšzemē ir palielinājies par 30,5%. Kopumā aizvadītajos divos mēnešos pa “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru ir pārvadātas 914 300 tonnas vietējās un ārvalstu izcelsmes graudaugu.
Savukārt šī gada deviņos mēnešos – no janvāra līdz septembrim iekšzemē ir pārvadātas 809 540 tonnas vietējās izcelsmes graudaugu, un tas ir lielākais apjoms pēdējo desmit gadu laikā.
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “Šī gada graudu pārvadājumu apjoms ir patiešām rekordaugsts, un “Latvijas dzelzceļš” ir spējis to sasniegt, pateicoties mūsu spējai intensīvi strādāt un operatīvi piemēroties dažādām situācijām un arī klimata kaprīzēm. Jāuzsver arī tas, ka iekšzemē pārvadāto graudu apjoma pieaugums ir apliecinājums savstarpēji koordinētai sadarbībai starp “Latvijas dzelzceļu”, ostām un graudkopības nozares pārstāvjiem”.
No vietējās izcelsmes graudaugiem lielākā daļa pa dzelzceļu tiek nogādāti uz pieostas stacijām Rīgā, Liepājā un Ventspilī. Kopumā augustā un septembrī uz ostām nogādāti 498 240 tonnu produkcijas. Šī gada deviņos mēnešos uz ostām nogādāts 680 810 tonnu vietējās izcelsmes graudaugu.
Lai gan oktobrī graudaugu pārvadājumi turpināsies, to intensitāte būs salīdzinoši mazāka nekā augustā un septembrī.